Tillåt mig att be er om hjälp.

 
Åh vad jag önskar att det fanns en riktigt bra Wikia till SSO och resten av den världen.
Den enda jag har hittat som innehåller fler än några få halvfärdiga sidor saknar mängder av information, skiljer ofta inte på fakta och spekulation (vilket en bra Wikia borde göra) och verkar ganska seg med att uppdatera sin information.
Den är väldigt bra om man vill få en snabb överblick men vill man ha lite mer detaljrik information gör man bäst att gå och söka efter det själv i spelen.
Och det här kan vara helt och hållet mitt fel, men jag finner den ofta förvirrande att leta igenom och kan få huvudvärk av att försöka leta upp rätt sida. Hur i hela friden hittar man till sidan om hästfolket egentligen? Finns det ens en sådan eller är det ännu mer information som saknas?
 
Därför undrar jag om någon här har en annan slags Wikia eller bara en massa notationer angående detaljer i spelet som den skulle vara villig att dela med sig utav?
 
 
Jag söker också efter bilder. Just nu vill jag ha bilder på Mario, Ydris, kandidaterna till Marios affär, sakerna Mario ber en slänga när man städar ur observatoriet, James, druidträningen... Vet ni vad, om ni har någon form av bilder på någonting i SSO hade jag uppskattat om ni ville dela med er.
Om ni vill kan jag länka till er blogg eller annan passande sida under varje bild från er.
 
 
Det känns så tomt med bara en massa text och inga bilder att kika på och tyvärr kan jag ju inte ta några bilder på just SSO. Datorn jag spelar ifrån, den enda jag har som klarar av att starta spelet, har absolut inga bildredigeringsprogram. Jag kan ta skärmdumpar med Print Screen men utan ett program att klistra in bilden i är det värdelöst.

Kommentarer
Postat av: Maria Moondaughter

Det var tråkigt att höra att du inte gillar sv.starstableonline.wikia.com. Som du kanske vet så har SSO varit igång i knappt 2 år och wikin skapades 5/12-12. Wikin är alltså nästan 1 och 1/2 år, vilket kan räknas som ganska ungt. Starstableonline wikin innehåller för tillfället 747 sidor, 888 bilder och är storleksmässigt Sveriges fjärde största. 200 av dessa sidor är så kallade "stubbar"(korta sidor).

Om man känner att något fattas är det fritt fram att själv lägga till det som saknas. En wiki bygger helt och hållet på sina redigerare. Antalet redigerare bestämmer hur fort den växer och hur fort gamla sidor uppdateras. Du är mer än välkommen att själv komma in och delge din kunskap på wikin.

Sidan "Hästfolket" finns(som du nämnde) inte ännu på wikin. Du är mer än välkommen att själv bidra med denna.

Det är verkligen tråkigt att höra att du har svårigheter med att navigerar runt på wikin. Själv brukar jag använda mig av sökrutan i högre övre hörn och menyn längst upp på sidan för att navigera mig runt. Menyn är något som vi jobbar med att få till på bästa sätt. Vi tar mer än gärna emot förslag på grejer som ska/bör vara med i den. :)

Svar: Alltid trevligt med reklam i kommentarerna. Yay! Som ni vet brukar jag inte svara på kommentarer, jag läser och tar åt mig i tystnad, men just den här gången tänkte jag låta övriga läsare välja om jag borde ta bort eller behålla kommentaren. Jag har ännu inte behövt ta bort en enda kommentar så det här är lite tråkigt. Jag vill inte ha reklam i mina kommentarer och det här skriker reklam för mig. Däremot finns det små delar som känns mer som en mer personlig respons på det jag nämnde i mitt inlägg. Spara för responsens skull, radera för reklamen... Har någon några åsikter om det?
Enepsigos

2013-08-04 @ 19:04:10
URL: http://moondaughter.bloggplatsen.se/
Postat av: Esmeralda Silverforce

Jag förstår faktiskt inte var det finns spekulationer på Wikin. Du får gärna peka ut var så att det går att ändra. Det är i princip bara jag och Maria som skriver på Wikin och det är väldigt mycket att hålla reda på.

Tycker inte att Marias kommentar är reklam, tycker mer att det är ett svar på ditt inlägg.

2013-08-05 @ 08:31:20
URL: http://monokerus.se/
Postat av: Evangeline Silverbell

Ser heller ingen reklam i första kommentaren, först information om wikin eftersom du skrivit om den i ditt inlägg, och sedan svar på din kritik :)
Lite fånigt att bara kalla det reklam och be läsare avgöra om du ska radera det, utan att ge något övrigt svar på innehållet i kommentaren. Det är min åsikt :)

2013-08-05 @ 09:50:06
Postat av: Evangeline Silverbell

Ytterligare en tanke, (hoppas du inte tar illa upp av min kritik), är att om du skriver ett blogginlägg där du ber om att få tips om en bra wiki, så bör du kanske inte tolka de tips du får som reklam.
Även fast du redan hade bojkottat den sida som Maria skrev om, så försökte hon helt enkelt att ge dej lite mer infomation om hur en wiki fungerar så att du kanske inte dömer ut en bra wiki för att den inte uppnår dina egna, ganska orimliga förväntningar.

Förresten; Jag har nyligen börjat läsa din blogg, och de flesta av dina inlägg gillar jag skarpt. :)

2013-08-05 @ 10:03:09
Postat av: Enepsigos

Som jag nämnde, jag svarar inte på kommentarer. Gör för tillfället lite undantag men jag ser ändå ingenting i den första kommentaren som jag skulle behöva svara direkt på. "Starstableonline wikin innehåller för tillfället 747 sidor, 888 bilder och är storleksmässigt Sveriges fjärde största. 200 av dessa sidor är så kallade "stubbar"(korta sidor)." Det låter inte som reklam för er? Allting innan dess, sedan snacket om redigerare, sedan pratet om förslag och det. Ja, det skriker reklam för mig. Låter precis som sånadär spamreklamer man ofta hittar i kommentarerna till olika artiklar eller i forumstrådar. Därför tyckte jag att ni andra kunde välja själva om det borde tas bort för reklamdelen eller behållas för svarsdelen. Ni två vill uppenbarligen ha kvar det så därför låter jag det vara kvar hittills. Evangeline, jag fick inget tips om någon wiki? Jag fick en kommentar med information om en som jag redan nämnt i mitt eget inlägg. Sedan ska jag påpeka att jag aldrig sa att jag bojkottade wikin, tvärtom, det har du inbillat dig själv. Ingen förklarade hur en wiki fungerar heller, så för tillfället förstår jag inte alls vad du pratar om. Sedan har jag inga orimliga förväntningar för att vara en vanlig Wikia-sida. Kanske för att vara SSO, säkerligen om det nästan bara är två personer som arbetar på den. Men inte för en vanlig Wiki. Jag anmärkte bara på att den uppdateras långsamt, saknar mycket information om detaljer (som är vad som intresserar mig)och att den inte skiljer på fakta och spekulation. Exempel på det har blivit färre men finns ofta kvar när det pratas om karaktärernas namn och deras ursprung eller betydelse. Det du anser orimligt beskriver större delen av alla Wikia-sidor jag besöker regelbundet. Som jag sa, den är väldigt bra när det kommer till att ge en storhetsbild men inte alls lika bra när det gäller detaljer - och det är just detaljerna jag är ute efter. Det är en bra Wiki men inte en riktigt bra. Den fokuserar på helt andra delar än jag är ute efter, därför söker jag efter annat.

2013-08-05 @ 17:29:37
Postat av: Gwendolyn Moonforce

Alltså, vad gnäller ni om? Bara för att ni gillar sidan eller hon som skrev om den slutar det inte vara reklam. -_- Man får väl ge lite kritik till en sida utan att bli värsta påhoppad, eller?

Svar: Tack för försvaret, men jag känner mig inte direkt påhoppad. Det är ingen idé att ha en blogg som är öppen för allmänheten om man inte kan ta lite kritik. Förresten så läser jag väldigt mycket på en amerikansk humorsida där författarna verkligen blir påhoppade och jag brukade drömma om att själv få skriva artiklar där. Jag brukade läsa negativa kommentarer riktade mot mina favoritförfattare och låtsas att det var riktat mot mig bara för att bli härdad. Det är fantastiskt hur kreativ man kan vara när det kommer till att förolämpa en annan människa och dess verk.
Enepsigos

2013-08-05 @ 18:20:00
Postat av: Evangeline Silverbell

Vill bara titta in igen och reda ut lite missförstånd!
Här förklarade Maria hur en wiki fungerar:

" En wiki bygger helt och hållet på sina redigerare. Antalet redigerare bestämmer hur fort den växer och hur fort gamla sidor uppdateras. Du är mer än välkommen att själv komma in och delge din kunskap på wikin. "

Och nej, Maria gav dej inte tips på någon ny wiki eller hemsida. Jag undrar bara hur du hade ställt dej till en liknande kommentar fast om en annan hemsida, hade det också varit ovälkommen reklam?

I övrigt känner jag inte att jag behöver kommentera din svarskommentar eftersom att du givetvis har rätt i det du skriver om dina egna åsikter. Jag ber om ursäkt om jag feltolkade dem.

Tycker heller inte att någon blivit "värsta påhoppad", hoppas ni håller med :)

Svar: Det har du rätt i, det missade jag att hon förklarade där. Jag var för snabb med att avskriva det. Där har du en bra fråga, faktiskt. Jag tror inte att jag hade reagerat likadant om det var en nya sida jag inte hade nämnt och länkat i inlägget, nej. Då hade jag nog sett det mer som en presentation av en sida snarare än reklam för något som redan blivit nämnt. För att totalt ändra spår måste jag bara inflika att jag är avundsjuk över att du får radbyten att fungera i dina inlägg. När jag använder det tas alla bort automatiskt.
Enepsigos

2013-08-05 @ 19:18:16
Postat av: Maria Moondaughter

Nu känner jag att jag bör förklara mig lite...

Det som jag antar du tänker på som reklam i min förra kommentar är:
*Där jag skrev hur många sidor, bilder, "stubbar" och hur gammal wikin är.
*De ställen där jag nämnde att du är välkommen som redigerare på wikin.
Första punkten skrev jag i rent informationssyfte och som svar på kritiken att den är liten, har få bilder och har för korta sidor(där kan jag hålla med dig, men vad mer kan vi skriva om t.ex Klanen Silfver utan att börja spekulera?). Anledningen till att jag skrev om dens ålder är för att jag personligen tycker den är ung och tycker den har kommit långt på så kort tid.
Andra punkten skrev jag helt enkelt för att jag tyckte det vore kul om du som verkar kunna mycket om SSO och vill ha en aktiv/bra wiki skulle vilja bidra till SSO wikin eller kanske någon annan(t.ex Sv.valedale.wikia.com eller Starstable.wikia.com).

Inget var som sagt menat i reklamsyfte, jag ville endast besvara din kritik mot wikin. :)

Svar: Nu nämnde jag visserligen ingenting om bilderna eller hur korta sidorna var eller storleken på Wikin i sig. Såvida du inte tolkar min kommentar om bristen på information som en kommentar om storleken? Återigen så syftade jag på detaljerna snarare än det stora hela, även om det verkar fattas en del på det stora hela också. Så som hästfolket. Vilket vi redan tagit upp.Gällande andra punkten så har jag faktiskt bidragit till wikin en del förr i tiden, fast det dog nästan helt ut efter ni började be om att man skulle registrera sig och logga in först. Jag föredrar att bidra anonymt och har absolut ingen lust att registera mig. Kanske ångrar mig i framtiden med tanke på att jag har en del wikior jag bidrar till regelbundet.
Men jag kan helt klart förstå lusten att ge svar på kritik och försvara det man har arbetat med. Ledsen att min reklamradar gav utslag när det inte var meningen.
Enepsigos

2013-08-05 @ 22:45:19
URL: http://moondaughter.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0